rena73 Опубликовано: 12 мая, 2010 Жалоба Share Опубликовано: 12 мая, 2010 Islam tarixinin ən böyük alimlərindən biri İmam Rəbbani Mektubat adlı əsərində bunu yazır: Var olan Allah idi, onunla bir şey yoktu. Vakta ki, saklı kemalatının zuhura gelmesini murad etti (açığa çıkmasını istedi); isimlerinden her birine bir mazhar (görünme yeri) talep etti. Ta ki, o mazhara, kemalatını tecelli ettire. Onun vücud mazhariyetini ve tevabiini ise, ademden (yokluktan) başka bir şey kabul etmedi. Çünkü... vücudun (varlığın) mukabili ve mübayini (tersi), yalnız ademdir (yokluktur). Mana üstte anlatıldığı gibi olunca, Sübhan Hak, kemal-i kudreti ile, adem (yokluk) aleminde isimlerden her bir isim için mazharlardan bir mazhar tayin etti. Ve onu, his ve vehim mertebesinde yarattı. Hem de dilediği vakitte ve istediği şekilde... Alemin sübutu (sabitliği), his ve vehim mertebesinde olup hariç mertebede değildir... Hariçte (dışarıda) dahi, yüce Vacib Zat'ın (Allah'ın) zat ve sıfatlarından başkası da sabit ve mevcud olmaya... (Mektubat-ı Rabbani, 470. Mektup, çev. Abdulkadir Akçiçek, Çile yayınevi, 1983, s. 517-18) Bu yaxınlarda bu sitatı mövzulardan birinə qoydum, forum yoldaşım anlamadı. İndi mövzu kimi açmaq istəyirəm və ümid edirəm ki, başa düşülər və bu dünyanın hiss və görüntü dərəcəsində yaradıldığı anlaşılar. İnşaallah. Цитата Ссылка на комментарий Поделиться на других сайтах More sharing options...
rena73 Опубликовано: 12 мая, 2010 Автор Жалоба Share Опубликовано: 12 мая, 2010 Kvant fizikası barədə bax: http://rethink.azeriblog.com/2008/12/05/quantumphyscs Цитата Ссылка на комментарий Поделиться на других сайтах More sharing options...
solluna Опубликовано: 13 мая, 2010 Жалоба Share Опубликовано: 13 мая, 2010 Islam tarixinin ən böyük alimlərindən biri İmam Rəbbani Mektubat adlı əsərində bunu yazır:Var olan Allah idi, onunla bir şey yoktu. Vakta ki, saklı kemalatının zuhura gelmesini murad etti (açığa çıkmasını istedi); isimlerinden her birine bir mazhar (görünme yeri) talep etti. Ta ki, o mazhara, kemalatını tecelli ettire. Onun vücud mazhariyetini ve tevabiini ise, ademden (yokluktan) başka bir şey kabul etmedi. Çünkü... vücudun (varlığın) mukabili ve mübayini (tersi), yalnız ademdir (yokluktur). Mana üstte anlatıldığı gibi olunca, Sübhan Hak, kemal-i kudreti ile, adem (yokluk) aleminde isimlerden her bir isim için mazharlardan bir mazhar tayin etti. Ve onu, his ve vehim mertebesinde yarattı. Hem de dilediği vakitte ve istediği şekilde... Alemin sübutu (sabitliği), his ve vehim mertebesinde olup hariç mertebede değildir... Hariçte (dışarıda) dahi, yüce Vacib Zat'ın (Allah'ın) zat ve sıfatlarından başkası da sabit ve mevcud olmaya... (Mektubat-ı Rabbani, 470. Mektup, çev. Abdulkadir Akçiçek, Çile yayınevi, 1983, s. 517-18) Bu yaxınlarda bu sitatı mövzulardan birinə qoydum, forum yoldaşım anlamadı. İndi mövzu kimi açmaq istəyirəm və ümid edirəm ki, başa düşülər və bu dünyanın hiss və görüntü dərəcəsində yaradıldığı anlaşılar. İnşaallah. Çox gözəl deyib. Maşallah. Bunu elm də sübut edir. Hər şeyi beynimizdə hiss etdiyimizi. hətta matrica nəzəriyyəsi deyirlər.... Цитата Ссылка на комментарий Поделиться на других сайтах More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.