Перейти к содержимому

Muaviye


nizam

Recommended Posts

Selamun aleykum,

Sa'd İbnu Ebî Vakkâs (radıyallahu anh) demiştir ki: "Biz Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ile hacc-ı temettu yaptığımız zaman bu adam -ki Muâviye'yi kasteder- Urş'ta -ki Urş'la cahiliye devrindeki Mekke evlerini kasteder- kâfirdi." (Müslim, Hacc 164; Muvatta, Hacc 60; Tirmizî, Hacc 12; Nesâî, Hacc 50)

1. Urş, "arîş"in cem'idir. Arîş, dikili ağaçlardan yapılan çardak dediğimiz şeydir. Mekke'nin evlerine urş denmesi, dikili ağaçlardan yapıldığı ve içlerinde gölgelenildiği içindir.

2- Hz. Muâviye'ye, Hz. Sa'd'ın: "O gün kâfirdi" demesi, târihî bir gerçeğin ifadesidir. Zîra Hz. Muâviye (radıyallahu anh)'nin İslâm'la müşerref olması muahhardır ve sekizinci hicrî yıldır. Sa'd'ın bahsettiği temettu haccından maksadı 7. hicrî yılda yapılan umretü'lkaza'dır. Daha önce de belirttik, Araplar, umreye de hacc derler. Hakikî haccla umreyi ayırmak için umreye hacc-ı asgar, öbürüne hacc-ı ekber derler. Hz. Muâviye, Müslüman olduktan sonra, hep Medine'de kalmış ve Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'tan ayrılmamıştır. Şu halde diğer umrelerde kâfir olması mevzubahis olamaz.

3- Bu hadis de hacc sırasında temettunun caiz olduğuna delil kabul edilmiştir.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Selamun aleykum,

Sa'd İbnu Ebî Vakkâs (radıyallahu anh) demiştir ki: "Biz Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ile hacc-ı temettu yaptığımız zaman bu adam -ki Muâviye'yi kasteder- Urş'ta -ki Urş'la cahiliye devrindeki Mekke evlerini kasteder- kâfirdi." (Müslim, Hacc 164; Muvatta, Hacc 60; Tirmizî, Hacc 12; Nesâî, Hacc 50)

1. Urş, "arîş"in cem'idir. Arîş, dikili ağaçlardan yapılan çardak dediğimiz şeydir. Mekke'nin evlerine urş denmesi, dikili ağaçlardan yapıldığı ve içlerinde gölgelenildiği içindir.

2- Hz. Muâviye'ye, Hz. Sa'd'ın: "O gün kâfirdi" demesi, târihî bir gerçeğin ifadesidir. Zîra Hz. Muâviye (radıyallahu anh)'nin İslâm'la müşerref olması muahhardır ve sekizinci hicrî yıldır. Sa'd'ın bahsettiği temettu haccından maksadı 7. hicrî yılda yapılan umretü'lkaza'dır. Daha önce de belirttik, Araplar, umreye de hacc derler. Hakikî haccla umreyi ayırmak için umreye hacc-ı asgar, öbürüne hacc-ı ekber derler. Hz. Muâviye, Müslüman olduktan sonra, hep Medine'de kalmış ve Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'tan ayrılmamıştır. Şu halde diğer umrelerde kâfir olması mevzubahis olamaz.

3- Bu hadis de hacc sırasında temettunun caiz olduğuna delil kabul edilmiştir.

Qardaş, ne üçün bele inadla Muaviyye kimi bir mel`unu müdafie edirsiniz? Axı sebebi nedir?

Ahli-sünne vel-camaatın eqidesine göre 4 xelifeye qarşı çıxmaq - küfürdür. Muaviye hz. Aliye qarşı çıxdı. Kafir oldu. Sonra İmam Hasana qarşı çıxdı ve imzaladığı müqavileye emel etmedi, çünki merdlikden uzaq, zatı qırıq, Allahın düşmeni olan bir mel`un idi.

Siz ona "radiallahu anh" demekle, ne demek isteyirsiniz, demek isteyirsiniz ki, hz. Aliye ve ahli-beytinin diger şexslerine beslediyi kin ve edavetine göre Allah ondan ve onun emellerinden razı qalmışdır ve ya qalsın? Haqqa qarşı çıxan zalımdır. Bir meselede, bir hadisede, bir müharibede iki terefden biri mütleq haqq

Heqiqeten de inad insanı kor eder. Qardaşım, bu qeder olmaz axı...

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Selamun aleykum,

Sa'd İbnu Ebî Vakkâs (radıyallahu anh) demiştir ki: "Biz Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ile hacc-ı temettu yaptığımız zaman bu adam -ki Muâviye'yi kasteder- Urş'ta -ki Urş'la cahiliye devrindeki Mekke evlerini kasteder- kâfirdi." (Müslim, Hacc 164; Muvatta, Hacc 60; Tirmizî, Hacc 12; Nesâî, Hacc 50)

1. Urş, "arîş"in cem'idir. Arîş, dikili ağaçlardan yapılan çardak dediğimiz şeydir. Mekke'nin evlerine urş denmesi, dikili ağaçlardan yapıldığı ve içlerinde gölgelenildiği içindir.

2- Hz. Muâviye'ye, Hz. Sa'd'ın: "O gün kâfirdi" demesi, târihî bir gerçeğin ifadesidir. Zîra Hz. Muâviye (radıyallahu anh)'nin İslâm'la müşerref olması muahhardır ve sekizinci hicrî yıldır. Sa'd'ın bahsettiği temettu haccından maksadı 7. hicrî yılda yapılan umretü'lkaza'dır. Daha önce de belirttik, Araplar, umreye de hacc derler. Hakikî haccla umreyi ayırmak için umreye hacc-ı asgar, öbürüne hacc-ı ekber derler. Hz. Muâviye, Müslüman olduktan sonra, hep Medine'de kalmış ve Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'tan ayrılmamıştır. Şu halde diğer umrelerde kâfir olması mevzubahis olamaz.

3- Bu hadis de hacc sırasında temettunun caiz olduğuna delil kabul edilmiştir.

Qardaş, ne üçün bele inadla Muaviyye kimi bir mel`unu müdafie edirsiniz? Axı sebebi nedir?

Ahli-sünne vel-camaatın eqidesine göre 4 xelifeye qarşı çıxmaq - küfürdür. Muaviye hz. Aliye qarşı çıxdı. Kafir oldu. Sonra İmam Hasana qarşı çıxdı ve imzaladığı müqavileye emel etmedi, çünki merdlikden uzaq, zatı qırıq, Allahın düşmeni olan bir mel`un idi.

Siz ona "radiallahu anh" demekle, ne demek isteyirsiniz, demek isteyirsiniz ki, hz. Aliye ve ahli-beytinin diger şexslerine beslediyi kin ve edavetine göre Allah ondan ve onun emellerinden razı qalmışdır ve ya qalsın? Haqqa qarşı çıxan zalımdır. Bir meselede, bir hadisede, bir müharibede iki terefden biri mütleq haqq, digeri ise mütleq

Heqiqeten de inad insanı kor eder. Qardaşım, bu qeder olmaz axı...

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Salam aleykum eziz gardashlar.

Ona radiallahu deyenleri men basha dushe bilmirem,inanin bunlar imam Huseynin bashini kesenlerdir,Eger Imam indi yashasaydi bunlar onun bashini keserdiler.

Tutag ki yashayirsiz o dovurde ve iki goshun dayani uzbe uz harda dayanardiz? deses Ali(e) terefde deyecem niye Muaviye terefde yox ? eger tersine desez hemin sual yene gelecek niye Ali (e) terefde yox? bir fikirleshinde ne danishirsiz.Ona radiallahu demek(Allah onu radio kimi oxutsun)en azi axmagligdir yada cahillik. Allah ebu sufyan tayfasina lenet elesin.

Agamin eshgi virib bashima

Goz yashim axir,

Ogul bir elac eyle mene

Gelbim darixir.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Sehih Muslimde Sediden : «Muaviye Allaha küfr etdiyi bir zamanda biz temettu heccini yerine yetirirdik.»(«Sahih Müslüm», kitabül-hacc, sah. 533, hadis 1225)

Buradan bele cixmirmi ki Muaviye kafir olur???

Allah Myaviyyeye lenet etsin İnsheAllah! Yezidin atasi o deyilmi? Evinde haram meclisleri guran, Oglu Yezid ucun Mundar iti saxlayan o deyilmi? Hakimiyyeti saxlamagdan otyry Beytul mali cmaata rushvet yerine veren o deyilmi? En dehshetlisi ise İmam Eli ibni Ebu-Talib (e.s) ve Husen ibni Ali ibni Ebu-Talibin (e.s) bashina min cur oyun getiren o deyilmi? Ey uca Allah ona olmazin cehennemin goster! AMİN!

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отобразить как ссылку

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Загрузка...
×
×
  • Создать...