Elmeddin Опубликовано: 8 апреля, 2010 Автор Жалоба Share Опубликовано: 8 апреля, 2010 Bu qeyri-dəqiqliyi də Rasulullah (s.ə.v) öz hədisləri ilə aradan götürüb:"Kim Allahdan başqası adına and içərsə, kafir olur və ya Allaha şirk qoşmuş olur." (Sünəni Tirmizi). 93-(...) Bize Ebû Bekir b. Ebi Şeybe ile İbnİ Nümeyr rivayet ettiler. (Dediler ki): Bize İbni Fudayl, Umâra'dan, o da Ebû Zür'a'dan, Bir adam Peygamber (Saîlallahü Aleyhi ve Sellemfe gelerek: o da Ebû Hüreyre'den naklen rivayet etti. Ebû Hüreyre şöyle demişi— «Yâ Resûlaliah! Sevap ittibârı ile sadakanın hangisi daha büyüktür?- diye sordu. Resûlüllah (Saîlallahü Aleyhi ve Sellem): — «Dikkat et! Babana yemin olsun ki bu suâlin cevâbını alacaksın Sağlam, cimri, fakirlikten korktuğun ve çok yaşamayı umduğun hâlde sadaka vermendir. (Bu işi) can gırtlağa gelip de, filâna (malımdan) şu kadar; filâna da şu kadar ;/asiyet ediyorum.) deyinceye kadar geciktirme. O (zaman mal zâten) filânın olmuştur.» buyurdular. Sahihi Müslim, Zekat kitabı, Sadakanın Efdali, Sağlam Olan Cimrinin Sadakası Olduğunu Beyan Babı, hadis 93 1275- Urve İbnu'z-Zübeyr'den rivayet edilmiştir: "Abdullah b. Zübeyr, Mekke'de ayağa kalkıp bir kimseye yani Abdullah İbn Abbâs'm mut'a nikahını caiz görmesinden doiayı ona dolaylı olarak laf dokundurarak: Bir takım insanlar var ki, Allah onların gözlerini kör ettiği gibi kalplerini de kör etmiştir. Bunlar, mut'a nikahına fetva vermektedirler' dedi. Bunun üzerine kendisine dolaylı olarak laf dokundurulan Abdullah İbn Abbâs, halife olan Abdullah İbn Zübeyr'e seslenerek: "Sen gerçekten kaba-saba bir adamsın. Ömrüme yemin ederim ki, mût'a nikahı, muttakilerin imamı zamanında yapılıyordu" dedi. Abdullah İbn Abbâs, bununla, Resulullah (s.a.v.)'i kasdediyordu. Bunun üzerine Abdullah b. Zübeyr, ona: "Öyleyse sen kendi nefsinle bir dene. Vallahi, eğer sen bu mut'a nikahını yaparsan seni taşlarınla recm ederim" diye karşılık verdi. Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 1275 indi Rəsulullahla (s.ə.ə) ibni Abbasın (r.a) hökmü nədir? Цитата Ссылка на комментарий Поделиться на других сайтах More sharing options...
Elmeddin Опубликовано: 8 апреля, 2010 Автор Жалоба Share Опубликовано: 8 апреля, 2010 Bu qeyri-dəqiqliyi də Rasulullah (s.ə.v) öz hədisləri ilə aradan götürüb:"Kim Allahdan başqası adına and içərsə, kafir olur və ya Allaha şirk qoşmuş olur." (Sünəni Tirmizi). 93-(...) Bize Ebû Bekir b. Ebi Şeybe ile İbnİ Nümeyr rivayet ettiler. (Dediler ki): Bize İbni Fudayl, Umâra'dan, o da Ebû Zür'a'dan, Bir adam Peygamber (Saîlallahü Aleyhi ve Sellemfe gelerek: o da Ebû Hüreyre'den naklen rivayet etti. Ebû Hüreyre şöyle demişi— «Yâ Resûlaliah! Sevap ittibârı ile sadakanın hangisi daha büyüktür?- diye sordu. Resûlüllah (Saîlallahü Aleyhi ve Sellem): — «Dikkat et! Babana yemin olsun ki bu suâlin cevâbını alacaksın Sağlam, cimri, fakirlikten korktuğun ve çok yaşamayı umduğun hâlde sadaka vermendir. (Bu işi) can gırtlağa gelip de, filâna (malımdan) şu kadar; filâna da şu kadar ;/asiyet ediyorum.) deyinceye kadar geciktirme. O (zaman mal zâten) filânın olmuştur.» buyurdular. Sahihi Müslim, Zekat kitabı, Sadakanın Efdali, Sağlam Olan Cimrinin Sadakası Olduğunu Beyan Babı, hadis 93 1275- Urve İbnu'z-Zübeyr'den rivayet edilmiştir: "Abdullah b. Zübeyr, Mekke'de ayağa kalkıp bir kimseye yani Abdullah İbn Abbâs'm mut'a nikahını caiz görmesinden doiayı ona dolaylı olarak laf dokundurarak: Bir takım insanlar var ki, Allah onların gözlerini kör ettiği gibi kalplerini de kör etmiştir. Bunlar, mut'a nikahına fetva vermektedirler' dedi. Bunun üzerine kendisine dolaylı olarak laf dokundurulan Abdullah İbn Abbâs, halife olan Abdullah İbn Zübeyr'e seslenerek: "Sen gerçekten kaba-saba bir adamsın. Ömrüme yemin ederim ki, mût'a nikahı, muttakilerin imamı zamanında yapılıyordu" dedi. Abdullah İbn Abbâs, bununla, Resulullah (s.a.v.)'i kasdediyordu. Bunun üzerine Abdullah b. Zübeyr, ona: "Öyleyse sen kendi nefsinle bir dene. Vallahi, eğer sen bu mut'a nikahını yaparsan seni taşlarınla recm ederim" diye karşılık verdi. Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 1275 indi Rəsulullahla (s.ə.ə) ibni Abbasın (r.a) hökmü nədir? Цитата Ссылка на комментарий Поделиться на других сайтах More sharing options...
riyadussalihin Опубликовано: 8 апреля, 2010 Жалоба Share Опубликовано: 8 апреля, 2010 Allahdan qeyrisinə and içmək şirkdir. Цитата Ссылка на комментарий Поделиться на других сайтах More sharing options...
al-Fath Опубликовано: 9 апреля, 2010 Жалоба Share Опубликовано: 9 апреля, 2010 Allahdan qeyrisinə and içmək şirkdir. Yaxşı, mövzu bununla da axıra çatdı. Biz Sizi düz başa düşdük. Deməli Sizin əqidəyə görə Allah və Onun peyğəmbəri şirk ediblər. Mövzu bağlıdır! Цитата Ничтожен ты или велик - причина тому... твой язык... /Носир Хисроу/ Ссылка на комментарий Поделиться на других сайтах More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.