Перейти к содержимому

Namazi Terk Etmeyin Hokumleri.


Atella

Recommended Posts

Namazın farziyetini kabul etmekle beraber gevşeklik veya bıkkınlık gösterip veya işlerinin çokluğundan fırsat bulamadığım batıane ederek kılmayan kimse hakkında nasıl bir hüküm verilebilir? Bu hususta ilim adamları farklı görüşler izhar etmişlerdir:

a) îmanı Mâlik ve İmam Şafii'ye göre, kâfir olmaz, sadece fasık sayılır. Tövbe ederse mesele yok. Etmediği takdirde ölüm cezasına çarptırılır ve infaz için kılıç kullanılır.

b) Seleften bir cemaate göre, kâfir olur. Bu, Hz. Ali (r.a.)'den ve İmam Ahmed'den rivayet edilmiştir. İmam Ahmed'den bir diğer rivayet ise, kâfir olmadığını ifade etmektedir. Abdullah b. Mübarek ve îshak b. Rahuye de öylesinin kâfir olacağını söylemiştir. Şafii'nin arkadaşlarından bir kısmı da aynı görüştedir.

c) İmam Ebû Hanîfe, rey tarafdarları ve Şafiî'nin yakın arkadaşı el-Müzenî'ye göre, kâfir olmaz ve öldürülmez, sadece namaz kılmcaya kadar hapsedilir.

İmam Mâlik ve İmam Şafiî bu konuda şu âyetle istidlal etmişlerdir : «Şüphesiz ki Allah, kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz? bundan başka (günahları) dilediği kimseler için bağışlar...»

Kılıçla öldürüleceği hakkındaki görüşlerini ise şu hadîse dayayıp istidlal etmişlerdir : «İnsanlar, La ilahe illallah deyinceye, namaz kılmcaya ve zekât verinceye kadar onlarla savaşmakla emrolundum. Bunları yaptıkları takdirde, —haklı bir sebep dışında— kanlarını ve mallarını benden korumuş olurlar...»

Изменено пользователем Atella
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Namazın farziyetini kabul etmekle beraber gevşeklik veya bıkkınlık gösterip veya işlerinin çokluğundan fırsat bulamadığım batıane ederek kılmayan kimse hakkında nasıl bir hüküm verilebilir? Bu hususta ilim adamları farklı görüşler izhar etmişlerdir:

a) îmanı Mâlik ve İmam Şafii'ye göre, kâfir olmaz, sadece fasık sayılır. Tövbe ederse mesele yok. Etmediği takdirde ölüm cezasına çarptırılır ve infaz için kılıç kullanılır.

b) Seleften bir cemaate göre, kâfir olur. Bu, Hz. Ali (r.a.)'den ve İmam Ahmed'den rivayet edilmiştir. İmam Ahmed'den bir diğer rivayet ise, kâfir olmadığını ifade etmektedir. Abdullah b. Mübarek ve îshak b. Rahuye de öylesinin kâfir olacağını söylemiştir. Şafii'nin arkadaşlarından bir kısmı da aynı görüştedir.

c) İmam Ebû Hanîfe, rey tarafdarları ve Şafiî'nin yakın arkadaşı el-Müzenî'ye göre, kâfir olmaz ve öldürülmez, sadece namaz kılmcaya kadar hapsedilir.

İmam Mâlik ve İmam Şafiî bu konuda şu âyetle istidlal etmişlerdir : «Şüphesiz ki Allah, kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz? bundan başka (günahları) dilediği kimseler için bağışlar...»

Kılıçla öldürüleceği hakkındaki görüşlerini ise şu hadîse dayayıp istidlal etmişlerdir : «İnsanlar, La ilahe illallah deyinceye, namaz kılmcaya ve zekât verinceye kadar onlarla savaşmakla emrolundum. Bunları yaptıkları takdirde, —haklı bir sebep dışında— kanlarını ve mallarını benden korumuş olurlar...»

Geribedir.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Kılıçla öldürüleceği hakkındaki görüşlerini ise şu hadîse dayayıp istidlal etmişlerdir : «İnsanlar, La ilahe illallah deyinceye, namaz kılmcaya ve zekât verinceye kadar onlarla savaşmakla emrolundum. Bunları yaptıkları takdirde, —haklı bir sebep dışında— kanlarını ve mallarını benden korumuş olurlar...»

Bu Əbu Bəkrin fətvasıdır, peyğəmbər isə belə deyib: İnsanlar, La ilahe illallah deyinceye kadar onlarla savaşmakla emrolundum. Bunları yaptıkları takdirde, —haklı bir sebep dışında— kanlarını ve mallarını benden korumuş olurlar...»

"namaz kılmcaya ve zekât verinceye kadar" bu Əbu Bəkrin əlavəsidir. bunu eşidən Ömər "Hiss etdim ki, ona Allahdan ilham gəldi və başa düşdüm ki, bu haqdır" dedi.

Ничтожен ты или велик - причина тому... твой язык... /Носир Хисроу/

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Bu Əbu Bəkrin fətvasıdır, peyğəmbər isə belə deyib: İnsanlar, La ilahe illallah deyinceye kadar onlarla savaşmakla emrolundum. Bunları yaptıkları takdirde, —haklı bir sebep dışında— kanlarını ve mallarını benden korumuş olurlar...»

"namaz kılmcaya ve zekât verinceye kadar" bu Əbu Bəkrin əlavəsidir. bunu eşidən Ömər "Hiss etdim ki, ona Allahdan ilham gəldi və başa düşdüm ki, bu haqdır" dedi.

Sehabenin boyukerinden sayilan xelife Hz. Omerede ilhamlar gelib. Burda ele bir problem yoxdur.

Meleklerin, Hz. Ömer'in Diliyle Konuşması

- Allah'ın Rasûlü

"Kim Ömer'e buğzederse, bana buğzeder. Kim Ömer'i severse, beni sevmiştir. Allah Teâlâ'nın gönderdiği hiç bir Peygamber yoktur ki, ümmetinden birisine ilham edilmiş olmasın. Benim ümmetim içinde de böyle birisi varsa bu, Ömer'dir" dedi. Ashab

"Ey Allah'ın Rasûlü! İlham alması nasıldır?" diye sordu. Hz. Peygamber

"Melekler onun diliyle konuşurlar" buyurdu.[1]

Heysemi, IX/69 (Taberani, Ebu Said el-Hudri'den).

Hayatu's-Sahabe, Akçağ Yayınları: 4/307

Изменено пользователем Atella
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

nedi, lankaraniye ilham gele bilir, hz. Omar [ra]-a yox?

Men axi yazmisham ki, burda ele bir problem yoxdur. Ashagidaki hedislerde buna eyani subuttdur.

Nil Nehrinin Hz. Ömer'in Emrine Uyması

- Emr b. As, Mısır'ı fethettiğinde Mısırlılar Kıpti aylarının başlangıcında Amr b. As'a gelip

"Ey Emir! Bizim bu Nil'imizin bir adeti vardır. O adet yerine getirilmezse taşmaz" dediler. Amr onlara

"O adet nedir?" dedi. Onlar

"Bu ayın on iki gecesi bittikten sonra analı ve babalı büyüyen bir genç kız buluruz, annesini-babasını razı ederiz. Kıza da süslü elbiselerin en üstünlerini giydirir, sonra kızı Nil'e atarız. Ve böylece Nil taşar" dediler. Amr, o sırada Bû'ne şehrinde bulunuyordu. Onlara

"Bu dediğiniz İslâm'da caiz değildir. İslâm kendinden önceki adetleri yıkmıştır" dedi. Böylece Bû'ne, Ebib ve Mesrî şehirlerinin halkı aylarca beklediler. Fakat Nil nehri ne azaldı ne de çoğaldı. Bu şehirlerin halkı kıtlıktan dolayı şehirlerini terketmek zorunda kaldılar. Amr b. As bu durumu görünce, Hz. Ömer'e mektup yazarak olanları anlattı. Hz. Ömer de ona

"İslâm kendinden önceki kötü gelenekleri yıkmıştır. Sana bir kağıt gönderiyorum. Onu Nil nehrine at" diye cevap gönderdi. Amr, Ömer'in mektubunu alınca açtı ve okudu. Kağıtta

"Mü'minlerin emîri ve Allah'ın kulu Ömer'den Nil nehrine. Ey Nil! Eğer sen kendi keyfine göre davranıyorsan akma olur! Yok eğer seni tek kudret sahibi Allah taşırıyorsa, o kudret sahibi olan Allah'dan seni taşırmasını niyaz ederiz" diye yazılıydı. Amr b. As, Salib gününden bir gün önce kağıdı Nil'e attı. O sırada Mısır halkı da göç etmek için hazırlanmışlardı. Nil taşmadığı için kuraklık olmuştu. Halk Salib gününün sabahında kalktıkları zaman, Nil nehrinin on altı karış yükselmiş olduğunu gördüler. Böylece Allah Teâlâ Mısır halkından o kötü geleneği kaldırmış oldu.[1]

[1] Müntehab, IV/380 (İbn Abdulhakem, Fütuh-u Mısır'da; Ebu Şeyh, Azame'de ve İbn Asakir, Kays b. Haccac'dan, o da başka bir şahıstan).

Изменено пользователем Atella
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • 2 weeks later...

Namazı tərk edən ittifaqla kafirdir. Buna Qurandan , Sünnədən kifayət qədər dəlillər var.

Bu haqda kitab oxumaq istəyənlər aşağıdakı linkdən bu barədə kitabı yükləyə bilərlər.

http://www.boxca.com/9lsps3loxcrm/Tarik_Salat4.pdf.html

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отобразить как ссылку

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Загрузка...
×
×
  • Создать...